Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik tuintegels 60x60 5cm hoog over stoeptegels(30x30) leggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
809

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat kan, maar houdt er rekening mee dat als je die er zonder zand overheen legt dat ze gaan wiebelen.

De 30 x 30 tegels eronder zullen niet vlak liggen, waardoor de grote 60 x 60 op de hoogste punten van de 30 x 30 gaan kantelen en wiebelen.

De beste manier is dus een laagje zand er tussen te egaliseren en daarop de grote 60 x 60 tegels te leggen, op die manier heb je gelijk een stevige ondergrond

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord en klopt inderdaad. Ervaring mee in de praktijk.
Ligt al jaren prima en egaal.+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, alleen met behoorlijk zandbed.
Maar het extra zandbed + tegels geeft een behoorlijk terreinverhoging, dus qua afvoer van (hemel)water cq aansluiting op omliggende bouwwerk (drempels etc.) ws een probleem. Vervang de oude tegels gewoon door de nieuwe, met aanvulling van bestaand zandbed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik had ooit een huurwoning, ging terras verwijderen, bleek er nog een onder te liggen. Nooit gemerkt, dus ja het kan en het ligt vlak. Maar ik was er niet blij mee dubbel zo veel tegels te moeten verwijderen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding