Hoe heet de kleur van deze Spaanse Margriet?

Eigenlijk hebben we er altijd wel een naam voor als we een bepaalde kleur zien, maar soms weten we het toch even niet.
Met de bloem op de foto viel ik toch even stil.
Bestaan er dan kleuren waar we geen naam voor hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb eens vergeleken met een lijst met HTML kleuren (voor een website) en bij de bovenste foto past het beste oranje-violet. Bij de onderste bloemen vindt je de kleuren pruim, zachtroze, lichtoranje, lichtgeel en donker magenta. Het is een mengelmoes van kleuren waar niet echt één naam voor is.

Roze-oranje

Deze bloem heeft geen "de" kleur, maar 2 kleuren: roze en oranje. Toegevoegd na 3 uur: Heb je nou heel sneaky toen ik weg was effies snel een 2e foto geplaatst Ed????? Want dán is mijn antwoord niet echt kloppend; die betrof de bovenste foto....

Ik zou het zelf zien als een mengeling van zalm/ violet/roze Een ander ziet er misschien lichtoranje/roze in en anderen zullen er geeloranje/roze inzien. Deze kleur heeft dan ook geen naam, omdat het geen primaire kleur is en omdat hij uit verschillende tinten bestaat. Je bent geneigd het te benoemen als gemengde pasteltinten. Het is net als met 'magenta'. De een zal het ervaren als 'roze', de ander als 'paars'. De meesten noemen het fuchsia of cyclaam vanwege de kleur van die plant. Magenta was dan ook één van de eerste kunstmatige (in dit geval aniline) kleurstoffen. Omdat de kleur ontdekt werd kort na 'de slag bij Magenta' (de stad) hebben ze die kleurnaam eraan gegeven. Deze kleur van jouw Osteospermum, is net zo`n ondefinieerbare kleur omdat zij uit meerder kleuren bestaat. Aangezien het plantje oorspronkelijk uit Zuid-Afrika komt zou ik er een naam aan geven als; " Candy tropicana". ( tropisch snoepje) ;)

wow wow wow is de naam van deze kleuren. of ook wel, cyclaamroze overvloeiend naar zachtoranje. Getver wat mooi.... een plus met een zucht van ver- en bewondering :-)

Dit is geen kleur,oftewel meerdere kleuren doorelkaar. mengkleur dus.van rood,geel,wit,blauw.

Deze kleur is poranje! Het is wetenschappelijk aangetoond, dat deze kleurcombinatie regelmatig voorkomt op spaanse margrieten op zeeuws grondgebied. De latijnse benaming is "aurantiacus purpureus"" oftewel een mengeling van oranje en paars. In de truckervolksmond poranje genaamd. Doch is er een eerder gegeven antwoord verwijdert, die bijna aan perfectie tipte. Maar helaas is deze niet begrepen door het modder team. Ik geef ze een dikke "digitus"(=latijns) op mijn "frons"(=latijns). Ed, kun je de prijzen snel opsturen voordat mijn antwoord weer verwijdert wordt!!!! Doe die stofzuiger maar, die dezelfde kwaliteiten bezit als mijn vrouw! Neusharen knippen, ijsmaken, wasvouwen, de krant halen en zuigen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100