Hoe heet de kleur van deze Spaanse Margriet?

Eigenlijk hebben we er altijd wel een naam voor als we een bepaalde kleur zien, maar soms weten we het toch even niet.
Met de bloem op de foto viel ik toch even stil.
Bestaan er dan kleuren waar we geen naam voor hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op deze vraag! Vind het namelijk een hele goede! Ook een mooie kleur, foto zelf gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RubenFSC, ja eigen foto. soldaatBOEM, ja zeker mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie foto
niko
12 jaar geleden
denk niet dat moeder natuur er veel mee te maken heeft.eerder de manipulator mens.die kan er ook wat van,in dit geval vind ik niet mooi wat ik zie.maarja,ik houd niet van die aardkleuren.
Ivana
12 jaar geleden
Het lijkt wel een gewone oranje Spaanse margriet, die toevallig moet blozen omdat jij aandacht aan haar besteedt.
Zou dat kunnen denk je? Jij weet nogal veel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoord is ook verwijderd hoor soldaatBOEM, je bent niet alleen :(
Ivana
12 jaar geleden
Mijn antwoord is ook verplaatst. In mijn ogen was het een gewoon, passend antwoord, maar ja......;)

Het beste antwoord

Ik heb eens vergeleken met een lijst met HTML kleuren (voor een website) en bij de bovenste foto past het beste oranje-violet. Bij de onderste bloemen vindt je de kleuren pruim, zachtroze, lichtoranje, lichtgeel en donker magenta. Het is een mengelmoes van kleuren waar niet echt één naam voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen een plus Sis!!! Niet alleen vanwege de verwijdering van je vorige trouwens ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Wendy.
Ach, er zijn al meerdere antwoorden van mij verwijderd. Ik maak me er niet druk over.
Ik hoop echter wel dat er nu genoeg kleuren op staan :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt soldaatje :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interesseert mij ook niet hoor; het gaat voor mij hier om de kennisvermeerdering en de lol, niet om de puntjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dus pruimachtig zacht roze, met licht oranje aan de topjes van de bloemen, hier en daar bijna licht geel, overgaand in donker magenta, met plaatselijk oranje violet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haaahaha :D lol Ed!! We kunnen er beter eens goed mee lachen. Dat is beter voor ons tikkertje, he :))))
Kristal
12 jaar geleden
+1 Sis,
mooie kleuren heb je beschreven ;-))
Ja kán het wel ....lol @Ed, het lijkt wel of je een weerbericht beschrijft :-)) ...hier en daar...een licht buitje...overgaand in donkere... plensbuien... met plaatselijk...enkele opklaringen. Maar je maakte zo wel een mooie samenvatting van alle kleuren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je nou wel, dat je het wist Ed? hahaha
1 Klein puntje.... da's niet DE kleur.... maar veeeele kleuren ;-))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou er een kleur van krijgen van je antwoord :-)

Andere antwoorden (6)

Roze-oranje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Deze bloem heeft geen "de" kleur, maar 2 kleuren: roze en oranje.

Toegevoegd na 3 uur:
Heb je nou heel sneaky toen ik weg was effies snel een 2e foto geplaatst Ed?????
Want dán is mijn antwoord niet echt kloppend; die betrof de bovenste foto....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Wendy, ik had gewacht tot je de deur achter je dicht trok.
heel sneaky he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hè, zie je nou wel, dat dacht ik al ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu is het wachten dat je in de keuken koffie gaat zetten, zet ik er weer snel een foto bij.
Sneaky!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te láááát.... ik zit net met een bakkie je antwoord te lezen hahahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje om het goed te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Geaccepteerd, thanx.
Kristal
12 jaar geleden
hahahaha, leuk he...
Ik zou het zelf zien als een mengeling van zalm/ violet/roze
Een ander ziet er misschien lichtoranje/roze in en anderen zullen er geeloranje/roze inzien.
Deze kleur heeft dan ook geen naam, omdat het geen primaire kleur is en omdat hij uit verschillende tinten bestaat. Je bent geneigd het te benoemen als gemengde pasteltinten.

Het is net als met 'magenta'. De een zal het ervaren als 'roze', de ander als 'paars'. De meesten noemen het fuchsia of cyclaam vanwege de kleur van die plant.
Magenta was dan ook één van de eerste kunstmatige (in dit geval aniline) kleurstoffen. Omdat de kleur ontdekt werd kort na 'de slag bij Magenta' (de stad) hebben ze die kleurnaam eraan gegeven.

Deze kleur van jouw Osteospermum, is net zo`n ondefinieerbare kleur omdat zij uit meerder kleuren bestaat. Aangezien het plantje oorspronkelijk uit Zuid-Afrika komt zou ik er een naam aan geven als;
" Candy tropicana". ( tropisch snoepje) ;)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plusje voor je tropisch snoepje
wow wow wow
is de naam van deze kleuren.

of ook wel, cyclaamroze overvloeiend naar zachtoranje.

Getver wat mooi....

een plus met een zucht van ver- en bewondering :-)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kristal Getver wat een mooi antwoord
+
Kristal
12 jaar geleden
:-))
Kristal
12 jaar geleden
prachtig he Ed, zulke bloemen...
Kristal
12 jaar geleden
zeg soldaatje, jij had toch ook een antwoord gegeven???
waar is die gebleven?
Kristal
12 jaar geleden
Nou Soldaatje, ik vond je gewoon een leuk antwoord geven.
Jammer dat het verwijderd is!
Geef gewoon weer hetzelfde antwoord en meng er even wat kleuren bij...
Kristal
12 jaar geleden
ik zag het ;-)))
Dit is geen kleur,oftewel meerdere kleuren doorelkaar.
mengkleur dus.van rood,geel,wit,blauw.
12 jaar geleden
Deze kleur is poranje!

Het is wetenschappelijk aangetoond, dat deze kleurcombinatie regelmatig voorkomt op spaanse margrieten op zeeuws grondgebied.

De latijnse benaming is "aurantiacus purpureus"" oftewel een mengeling van oranje en paars. In de truckervolksmond poranje genaamd.

Doch is er een eerder gegeven antwoord verwijdert, die bijna aan perfectie tipte.
Maar helaas is deze niet begrepen door het modder team.

Ik geef ze een dikke "digitus"(=latijns) op mijn "frons"(=latijns).

Ed, kun je de prijzen snel opsturen voordat mijn antwoord weer verwijdert wordt!!!!

Doe die stofzuiger maar, die dezelfde kwaliteiten bezit als mijn vrouw! Neusharen knippen, ijsmaken, wasvouwen, de krant halen en zuigen!