Hoe kun je een klimophaag zo snel mogelijk helemaal dicht laten groeien? Waar gaat een klimop goed van groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
34.8K

Antwoorden (4)

In de winter groeit het zowieso niet zo best. Maar een goede hand vol koemest & vochtig houden in het voorjaar en de zomer doen wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft ook met de soort klimop te maken. Heb je iets van de Hedera-familie? Als je een 'bruidssluier' plant, ben je in één zomer al heel ver. Is denk ik niet groen-blijvend in de winter. In de zomer zit alles wel potdicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klimop IS Hedera, bruidssluier niet.
Behandel als het antwoord op de eerste vraag. Inderdaad groeit klimop niet in de winter, maar in het voorjaar begint het. Het gaat het snelst als je de klimop leidt langs b.v. gaas. Doe de lange uitlopers naar boven en de kleinere naar links en naar rechts. Zo gaat de haag snel dicht.
Is de klimop een beetje miezerig dan kan je het beste de lange uitlopers wat afknippen, zodat de klimop in de breedte gaat groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graaf een flinke geul, van 40 cm. diep en 40 cm. breed, vul deze met een goede potgrond.
Koop klimop die in een lange bloembak is gekweekt en al tegen een rekwerk is gekweekt en 1.50 m. hoog is.
Haal de bak er af , je hebt nu een rek van 1 m. breed vol met klimop en plant deze in de geul met potgrond.
Geef in het voorjaar en een keer in de zomer en een keer in de vroege herfst, een goede organische mest b.v. culterra.
Geef voldoende water en aan het eind van de zomer is alles dicht tot 2 m. hoog.
Deze klimop per meter, is meestal verkrijgbaar op een tuincentrum.