Wanneer struik weghalen in verband met nest?

we hebben een grote struik achter in onze tuin waar merels een nest in hebben gemaakt. We willen deze struik graag rooien, maar willen natuurlijk de vogels zoveel mogelijk ontzien. Wat is de beste tijd om deze struik te rooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zodra het nest is uitgevlogen moet je de stuik rooien Het komt voor dat als de vogels vroeg zijn dat er nog een tweede leg komt, maar dat zie je zelf wel als er weer bouwactiviteiten zijn. Maar er is nog een tweede reden merels komen het volgende jaar vaak weer terug en als de struik weggehaald wordt dan zijn ze direct even van slag en kijken ze al weer uit naar een nieuwe stek om waar het mannetje s avonds gaal slapen en zijn er volgend jaar geen problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zodra de jonge vogels uitgevlogen zijn, komen ze niet meer terug op het nest, dan kan je rooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruiken ze het nest in de rest van het jaar dan niet meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms gebruikt een totaal ander soort vogel het oude nest, maar niet de merels meer.
In de maand juli als de laatste jonge merels zijn uitgevlogen begint een koppel oude merels echt niet meer opnieuw te broeden. Daarom opruimen de struik.