Heb in februari tulpenbollen gekocht in Amsterdam. Op de verpakking stond koningsblauw.

Nu zijn de tulpjes komen boven piepen maar het kleur is bordeau,ben ik nu belazerd?Blauw zullen ze niet meer worden ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De tulpen zijn veel te laat de grond in gegaan, dat kan invloed hebben op de kleur.
Door het te laat planten, ontstaat er een noodbloei, die kan ten koste gaan van de grootte en kleur van de bloem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschiens wel want de tulpjes zijn ook kleiner van vorm! + je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tulpjes waren inderdaad ook heel klein en ik had deze ook maar in februari geplant dus ik denk wel dat dit het juiste antwoord is.

Andere antwoorden (2)

Het blijft een natuurlijk product en de kleur kan afwijken.
Het kan ook komen door de aarde. Zure aarde zorgt vaker voor blauwere bloemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men zegt dat de kleur van de bloem verandert kan worden door een paar roestige spijkers in de grond te stoppen...