Wat voor plant is dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Rieneke1
4 jaar geleden
Het lijkt me pitrus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je wel! Gelijk verwijderd, hij stond in een pot waar ik zaadjes van "meisjes ogen" gestrooid had. ;-)
Rieneke1
4 jaar geleden
Opgeruimd staat netjes! :)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nogmaals bedankt
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is zeker geen bieslook

Antwoorden (1)

het is bieslook
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
-
Bieslook heeft bloempjes aan het uiteinde van de stengels. Bij deze plant zitten de bloempjes (in een soort halve bolletjes) halverwege de stengel. Dat is heel typerend voor Pitrus, zoals Rieneke in de reacties al aangaf. En - niet te zien op de foto - bieslookstengels zijn hol van binnen, pitrus bevat een witte schuimachtige kern. Bieslook smaakt naar bieslook en pitrus niet.