welke olie moet er in een elektrische kettingzaag van makita?

machine is jarenlang niet gebruikt en staat droog..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.6K

Het beste antwoord

Naar de bouwmarkt of andere doe het zelf winkel gaan en kettingzaagolie kopen. De biologische kan gaan klonteren, maar vooral bij lagere temperaturen. Het oliereservoir vullen en de zaag laten draaien. Mocht de ketting niet beolied worden dan zou dat kunnen komen omdat de olietoevoer verstopt is (komt het meest voor), de olietoevoer niet goed is afgesteld (meestal een schroefje om meer of minder olie te laten komen) of omdat het pompje defect is om de olie naar de ketting te pompen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Naaimachine-olie. Die is heel dun en gaat niet plakken.
Ivana
10 jaar geleden
Biotop zaagketting olie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moter olie