Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wanneer je een vlinderstruik moet snoeien en of dit uberhaupt wel mag en in hoeverre mag je die dan snoeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Knip in het voorjaar na de laatste vorstperiode alle takken af tot een halfe meter boven de grond.Niet afknippen betekent dat de heester zeer hoog gaat uitgroeien en veel minder bloemen produceert. Hoogte bij een gangbare snoei: 2 meter. Geef ze een plek in de volle zon.
Overigens de vlinderstruik is zeer eenvoudig zelf te stekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik snoei mijn vlinderstruik meestal als de bloemen uitgebloeid zijn. In het najaar snoei ik hem helemaal kort, op ongveer 50 cm van de grond. In het voorjaar is het weer een struik van ruim 1 meter 50. Maar als er een tak in de weg zit gaat die gelijk op dat moment weg. Het is namelijk een hele makkelijke en sterke struik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vlinderstruik kun je het beste in het voorjaar snoeien als je al wat knoppen ziet. Je kunt hem behoorlijk diep wegsnoeien, net boven de onderste knoppen die je ziet. Die knoppen gaan dan uitlopen en worden weer nieuwe takken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlinderstruiken zijn nu uitgebloeid.
Als je het lelijk vind kan je de oude bloemen er nu uit knippen, maar het hoeft niet.
In het najaar gaan vlinderstruiken nieuw blad maken dat er de hele winter aan blijft zitten.
Dit blad is blauw-grijs van kleur en erg mooi, vooral in de winter.
Snoei daarom je vlinderstruik nu niet te kaal, anders mis je al het mooie winterblad!
Pas na half Maart de vlinderstruik fors terug snoeien tot 30 a 40 cm. boven de grond, nooit eerder anders kan er vorstschade ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vlinderstruik moet in het voorjaar worden gesnoeid en tot 10 cm boven de grond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding