ik wil mijn beuken heg verplaatsen naar een plek waar laurier heeft gestaan. heeft dit kans van slagen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (2)

Het is niet omdat daar laurier gestaan heeft dat die niet zouden kunnen gedijen.
Verplanten doet u best niet op een te warme dag om uitdrogen van de wortels te voorkomen. De grond goed omwoelen zodat die vrij los is. Maar een put welke u goed voorziet van water en neem uw plant met een zo groot mogelijke klomp aarde.
De put volledig vullen en goed aanstampen.
Bemesten kan u doen na een week of 2 - 3 omdat dan de wortels beginnen te groeien.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beuk heeft een geheim. Er van uit gaande dat ie op de juiste wijze verplaats is zie ik geen probleem. Echter, de beuk maakt aan zijn wortels een eigen bacterie. Als beuk in schone grond geplaatst wordt duur het een tijd voordat deze bacterie voor de beuk aanwezig is. Adviseer om van de oude plek grond te gebruiken op zijn nieuwe plek. In deze grond zitten dan al de nodige bacterieén waardoor de beuk makkelijker aan zal slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, daarom schreef ik ook "een zo groot mogelijke klomp aarde"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is het hem nou. Beuk, berk en ander bos plantsoen heeft geen kluit / bal of klomp aarde. Dit hoeft ook niet, dit in tegen stelling met coniferen bv. Graaf een sleuf - 30 tot 50 cm diep -op lengte. Plaats hierin de beuk. Vul de gleuf op met grond van de oude staanplaats tot de wortels bedekt zijn. Aanstampen van de wortel. Verder grond bewerk met gewone tuingrond. Succes verzekerd.
Ja dat kan, maar goed diep uitspitten., en verder wat antwoord 1 zegt. Als je het doet, doe het dan in het najaar.
Succes.