Wat kun je ervoor zorgen dat vogels in jouw vogelhuis komen?

Toegevoegd na 24 seconden:
Correctie:
Hoe kun je ervoor zorgen dat vogels in jouw vogelhuis komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak het gezellig met wat kaarsjes en zet de koffie klaar met een koekje. ;-)

Het beste antwoord

Dat is voor een groot gedeelte een keuze van de vogels maar je kunt er zelf ook iets aan doen door hem niet met het gat op de regenkant te hangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tips voor het ophangen van een vogelhuisje:
1. Hang het vogelhuisje op een hoogte van 1,5 tot 3 meter.
2. Hang het vogelhuisje op een rustige plek op en zorg voor een
vrije aanvliegroute.
3. Hang het vogelhuisje niet in de felle zon en bij voorkeur ook
niet in de wind.
4. De beste plek om vogelhuisjes op te hangen is van noordoost
tot zuidoost.
5. De nestkastjes van verschillende vogels moeten minimaal 3
meter uit elkaar hangen, maar de nestkastjes van dezelfde
soort vogel (met uitzondering van kolonievogels) moeten
minimaal 10 meter uit elkaar hangen.
6. Maak de vogelhuisjes elk jaar schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

elk jaar het of de nestkastjes ledigen, dan komen de vogels er zeker op af,

bij mij hangen er vier,
in één ervan zaten vorig jaar pimpelmeesjes,
vergat om dit te ledigen, en, natuurlijk gaan ze niet in een "vuil" kastje broeden, ik heb ze er wel op betrapt dat ze nu in een nestkast voor een groene specht geinstalleerd waren, en ook nog in eentje voor de huismus, dus dit jaar heb ik twee "huurders" in mijn hof. wel leuk om weten dat zij zich niks aantrekken van de vorm of de grootte van de invlieg openingen!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet niet te druk zijn denk ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ook heel veel vogels. Wij hebben veel voer in de tuin hangen en een vogelhuisje. Ik ken mensen die elke dag voer leggen op een legplankje en ze komen elke dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet zeker maar misschien door vogelvoer daar dichtbij te leggen en ook er in, ik weet dat veel mensen dit als 'niet waardevol antwoord' zullen kiezen.
Maar het heeft bij mij wel een beetje gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg vooral ook voor schuilgelegenheid in de buurt: een struik, een boom. Een vogelhuisje aan een kale muur, in een omgeving zonder rust- en schuilplekken in de buurt heeft weinig kans om bewoond te worden.
Denk ook aan voer en een badder- / drinkgelegenheid.