Wie kan mij vertellen welke plant dit is?

Beste,

Wie kan mij vertellen welke plant dit is?
Ben zeer benieuwd!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Dat is een agapathus oftewel Afrikaanse lelie. Ze zijn er ook met witte bloemen.
Als ze groter worden, kun je ze splitsen. Dan heb je er twee. Ze zijn niet winterhard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Kan jaren duren voor ze willen bloeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een schuur kan je ze laten overwinteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi, ik ben het helemaal eens met het eerste antwoord. Deze lelie komt van oorsprong uit Zuid Africa. In Nederland kunnen we alleen de blauwe en de witte soort. Er zijn echter wel 20 soorten van. Ze zijn zeker NIET winterhard maar je kunt de knolletjes wel overhouden net als dahlia's bv. Als je een echt leuke lelie zoekt zou ik de Zuiderzee Lelie nemen die is mooier is WEL winterhard en ruikt ook nog lekker, maar dat is mijn mening. Groetjes
Atze.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, Afrikaanse lelie. In de winter binnen zetten.