Welke boom is bladhoudend?

Ik wil graag een boom planten in mijn tuin, het liefst eentje die niet groter dan 2 meter wordt. En een mooie bladkleur zou helemaal te gek zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een hele mooie is de serie glansmispel maar voor enkele zul je moeten sparen.
Ik heb een site opgezocht en schrok gigantisch van de prijzen. Maar gelukkig zijn er ook nog wel betaalbare soorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denk dat Hulst dan een mooie is voor jou; die heb je o.a. met bonte bladeren ( witgroen) en donkergroen. In de winter komen er ook nog rode bessen aan en takken ervan staan ook prima in ene karststukje... Ook coniferen vallen onder die categorie maar die groeien uiteindelijk de pan uit. Uit mijn hoofd weet ik zo even geen andere bomen dan nog te noemen dan bepaalde naaldbomen, maar daarbij kun je niet echt van bladeren spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Zilverspar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laurier of een flinke buxus. Een houtige plant die niet groter dan 2 meter wordt, noem je trouwens een struik.