Hou onderhoud je kikkerdril/visjes? :D

Sinds vandaag een hoopje kikkerdril ontdekt en kon het niet laten ze voorzichtig in een schepnetje uit de vijver te vissen om vervolgens in een ruime glazen schaal voor het raam te zetten. Nu heb ik plantjes toegevoegd en kraanwater (heb gehoord dat dit geen kwaad kan?) maar WAT als de baby's uitkomen? Wat hebben ze nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Kikkerdril zijn bij de wet bescherm, dus terugzetten is heel verstandig.
Maar goed dat kan nog, mochten ze uitkomen dan eten ze graag de aanslag op plantjes en verder komkommer in dunne plakjes en doorgesneden tomaat.
Ook gekookte spinazie en als ze ouder worden vissenvoer.
Daarnaast fruitvliegjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat jammer dat je ze uit hun eigen leefwereld hebt gehaald. Kikkerdril groeit het best in de vijver zelf en ook als de kleine kikkertjes tot leven komen is de vijver de beste plaats voor ze, dat is wat ze nodig hebben. Wist je dat kikkers elk jaar terugkomen naar hun geboorteplaats? Dat kan niet als je ze in een schaal bewaart.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan het kikkerdril nog terugzetten, daarmee red je het leven van vele kikkertjes en je kan toch elke dag even bij de vijver kijken hoe ze groeien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het met de eerste antwoordgever eens! we praten hier over levende dingen. daar kun je niet mee knoeien of eventjes wat mee uitproberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies en het is juist zo leuk om elke dag even in de vijver te kijken en te zien hoe de kikkervisjes groeien in het dril
Kikkers hebben ook een plaats nodig waar ze uit het water kunnen komen. Het zijn geen vissen. Dus een eilandje moeten ze hebben. Al is het maar in de vorm van een plankje oid. En voer natuurlijk in de vorm van vliegjes en kleine insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter water uit de sloot nemen. Daar zitten veel meer organismen in die ze kunnen eten. Ik heb t vroeger vaak gedaan maar later lukte het me niet meer en gingen ze dood.