Als er veel bladerenafval op kunstgras valt, wordt het kunstgras dan snel lelijk?

Gaat kunstgras (van goede kwaliteit) ook bruin verkleuren als er in de herfst veel bladafval van de omringende bomen is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.5K
SimonV
9 jaar geleden
Op kunstgras wordt doorgaans tien jaar garantie gegeven tegen verkleuring. http://www.vario-kunstgras.nl/veelgestelde-vragen-over-kunstgras-in-de-tuin/ De grootste bedreiging van een kunstgrasveld is vervuiling. Zichtbare verontreiniging, zoals resten van rottende bladeren, zwerfvuil, viltslijpsel als gevolg van slijtage van (gefibrilleerde) kunstgrasvezels, maar ook fijnere vervuilende deeltjes zoals plantensporen, mossen, algen, zeer fijn zand en zelfs de microdeeltjes die worden uitgestoten door dieselmotoren, schoorstenen en andere minerale äerosolen. Ze hebben allemaal hun ongunstige invloed op de kwaliteit van een kunstgrasveld. Het vuil klinkt in en kan hardheid, gladheid en
problemen met de waterdoorlatendheid veroorzaken. http://vvgilze.nl/uploads/documents/Onderhoud/Richtlijnen%20onderhoud%20rubber%20infill%20kunstgras%204%202010.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mooi antwoord @SimonV, het heeft dus net zoveel (of wel meer) onderhoud nodig als een natuurlijk grasveld?
SimonV
9 jaar geleden
Valt wel mee, als ik dit lees (particulier onderhoud):
Blaadjes, zaden en takken van omringende bomen en planten die op uw kunstgazon terecht komen, moet u verwijderen om kieming van onkruid te vermijden. U kunt hiervoor het beste een harde bezem gebruiken. Het borstelen zorgt er tevens voor dat het gras mooi rechtop blijft staan. http://www.kunstgras.nl/particulieren/onderhoud/ In m'n pdf-link las ik wel dat kunstgras brandbaar is.

Het beste antwoord

Kunstgras mag niet verkleuren. Er wordt dan ook doorgaans tien jaar garantie gegeven tegen verkleuring. Dus dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Bladeren kunnen wel zorgen voor het ontkiemen van onkruid. Regelmatig schoonhouden is dus van belang. Je kunt hiervoor het beste een harde bezem gebruiken. Het borstelen zorgt er tevens voor dat het gras mooi rechtop blijft staan.
Vuur en hete voorwerpen (zoals, barbecues, sigaretten, vuurkorven e.d.) dienen niet in direct contact te komen met kunstgras teneinde smeltplekken in het kunstgras te voorkomen.

Voor grote sportvelden van kunstgras is de grootste bedreiging overigens vervuiling. Zichtbare verontreiniging, zoals resten van rottende bladeren, zwerfvuil, viltslijpsel als gevolg van slijtage van (gefibrilleerde) kunstgrasvezels, maar ook fijnere vervuilende deeltjes zoals plantensporen, mossen, algen, zeer fijn zand en zelfs de microdeeltjes die worden uitgestoten door dieselmotoren, schoorstenen en andere minerale äerosolen. Ze hebben allemaal hun ongunstige invloed op de kwaliteit van een kunstgrasveld. Het vuil klinkt in en kan hardheid, gladheid en
problemen met de waterdoorlatendheid veroorzaken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt toch maar gras maaien