Welke planten in een wilde tuin?

Ik heb een tuin (voornamelijk zandgrond) waarop ik graag verder wil met mijn wilde tuin. Graag ontvang ik tips van welke planten hier het beste te planten zijn. Voorkeur gaat uit naar vaste bloeiende planten. Eventueel uit zaad op te kweken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extra inf.? zonnig? droge of normale grond?
bomen in de buurt?
Zure zandgrond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puntwederik, tuingeranium, vrouwenmantel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry, reactie had antwoord moeten zijn, bovenstaande reactie kan dus verwijderd worden.

Het beste antwoord

Wilde planten is mijn passie en mijn hobby, maar heb even geen tijd ,kom hier op terug.

Toegevoegd na 4 uur:
Afgegraven turfgrond is zuur.
Bijna alle bloeiende wilde planten moeten in de volle zon staan, er blijven er niet zo veel over.
Witte en paarse dovenetel, penningskruid, speenkruid, judaspenning, damastbloem, alle soorten kerstrozen, boshyachint, longkruid, lieve vrouwe bedstro, zenegroen, reigerbek, alle soorten primula's, akelei, gele dovenetel, salamonszegel, lelietje van dalen, vingerhoedskruid.
Sommige van deze planten zijn niet echt wild maar kunnen wel makkelijk verwilderen.
Na het planten alle kale grond tussen de planten afdekken met gemalen boomschors(6cm.) fijn.
Liever geen frans b. schors, houtsnippers gaan niet zo lang mee (1 jaar) boomschors 5 a 6 jaar.
De schors hersteld het ecosysteem in en boven de grond, houdt de grond vochtig en zorgt daardoor voor gezonde planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Puntwederik, tuingeranium, vrouwenmantel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk bijv is adderwortel
en wat te denken van allerlei distelsoorten de eryngium soorten prachtig blauw

http://www.neerlandstuin.nl/picsb/eryngium_xo2.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb je wel iets aan:

http://wilde-planten.nl/