we zijn van plan een vijver te steken uit polyester. Heeft er iemand al ervaring mee? Positieve of negatieve? Dank bij voorbaat. Bob De Wint

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Polyester is niet het beste materiaal om een vijver van aan te leggen, dit lekt snel. Als je lang plezier van je vijver wil hebben kun je het beste EPDM-folie gebruiken, dit is ontzettend stevig en ook wat duurder, maar ook duurzaam.
Een kennis van ons legt helofytenfilters (grind/plantenfilters i.p.v. riolering, geloof ik) aan, en die gebruikt het standaard.
Als je een kennis hebt bij een dergelijk bedrijf kun je er misschien wat goedkoper aankomen.
Wij hebben onze vijver zelf gegraven, 3 jaar terug, EPDM erin gelegd en geen problemen gehad.
Geniet er nog steeds elke dag van :)
succes met het vinden van het juiste materiaal en de aanleg van de vijver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je antwoord. Groetjes, Bob De Wint

Andere antwoorden (1)

Het maken van een polyestervijver is erg moeilijk als je geen ervaring hebt, het kost ook erg veel aan materiaal, je moet het laag voor laag opbouwen en daarna een coating aanbrengen.
Bovendien stinken de dampen die er van af komen en is het giftig.
Je gebruikt er voor glasvezelmatten, die erg kunnen irriteren voor je luchtwegen en huid!!
En zo zitten er nog wel meer grote nadelen aan, dus maar beter van rubberfolie, en dan wel de dikke soort ( 1.2 mm.)
Er zijn soorten waar levenslang garantie op zit!!!