Wanneer Japanse esdoor overpotten in de volle grond?

Ik heb een oude, grote Japanse esdoorn gekocht die in een kuip staat (vorig jaar uit de volle grond gehaald). Nu wil ik deze in de grond planten maar werd mij verteld dat ik dat nu niet mag doen. Graag advies of dit klopt en wanneer ik hem dan over zou mogen poten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (3)

Dat kan nu nog wel. Als je het plantgat groot genoeg maakt, zodat de gehele kluit er in past, én er voor zorgt dat de boom op tijd water krijgt, dan moet dat nog goed komen. Ik ben zelf nu ook nog de tuin aan het aanplanten, en ik weet zeker dat het goed gaat komen.
7 jaar geleden
Verplanten van de Japanse esdoorn kan van december t/m maart, maar 2 april kan vast ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorg dat de wortels goed nat zijn. Je kunt voor het planten de kuip met water vullen, maar dat plant wat moeilijk, maar je kunt ook het plantgat vol laten lopen met water en dan de esdoorn er in zetten. Hij moet zich goed vol kunnen zuigen. Hij mag niet te droog de grond in gaan.