Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer Japanse esdoor overpotten in de volle grond?

Ik heb een oude, grote Japanse esdoorn gekocht die in een kuip staat (vorig jaar uit de volle grond gehaald). Nu wil ik deze in de grond planten maar werd mij verteld dat ik dat nu niet mag doen. Graag advies of dit klopt en wanneer ik hem dan over zou mogen poten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan nu nog wel. Als je het plantgat groot genoeg maakt, zodat de gehele kluit er in past, én er voor zorgt dat de boom op tijd water krijgt, dan moet dat nog goed komen. Ik ben zelf nu ook nog de tuin aan het aanplanten, en ik weet zeker dat het goed gaat komen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verplanten van de Japanse esdoorn kan van december t/m maart, maar 2 april kan vast ook nog wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorg dat de wortels goed nat zijn. Je kunt voor het planten de kuip met water vullen, maar dat plant wat moeilijk, maar je kunt ook het plantgat vol laten lopen met water en dan de esdoorn er in zetten. Hij moet zich goed vol kunnen zuigen. Hij mag niet te droog de grond in gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding