zitten er ook nadelen aan kunstgras

een stukje kunst gras achter het huis lijkt me wel leuk
Maar zitten er ook nadelen aan?
Ik denk een regen,ongedierte,schoonmaken.
Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het kan krimpen en vaal worden, vuil spoelt niet weg, groeit niet uit. Ook bij de duurdere soorten, en het is het kwestie van smaak. Het ziet er niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb anders echt supermooi kunstgras gezien n keertje. Niet van echt te onderscheiden. Ik was er van onder de indruk.

Andere antwoorden (5)

Veel onderhoud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel pijnlijk als je valt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is harder, je kan het niet maaien, maar als het bijv. Stuk gaat moet je meteen een nieuwe kopen. Je moet het soms borstelen. Maar het is wel weer makkelijker om aan te leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk een beetje een rare maar mijn (echte) gras is soms wat geler, soms weer wat groener etc. Die kleuren storen me niet (nou ja dat geel wel) maar ja dat hoort erbij. Kunstgras heb je in allerlei tinten groen. Kies je een kleur en blijk je hem later te groen te vinden (of te bruin) gaat dat je eerder storen denk ik, omdat je weet dat het nep is.

Verder kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment saai wordt omdat het er eigenlijk altijd strak en hetzelfde bij ligt. Maar ik moet toegeven dat ik er ook wel eens over heb gedacht, vooral voor plekken (bijv onder bomen) waar gewoon gras niet goed groeit. Het is nog altijd groener dan tegels
12 jaar geleden
Het ziet er heel raar uit als je je tuin staat te stofzuigen.
Als je het eenmaal maait, groeit het niet meer terug.
Als je het buiten legt, heb je kans dat er toch zand in waait en onkruid in gaat groeien.