Hoe kan ik die lelijke houten schutting wegwerken?

Hallo,

Wij hebben schuttingen, bestaande uit pilaren met daar tussen lage muurtjes met houten schotten er op. Nu is het hout erg lelijk dus daar zoeken we een oplossing voor. Schuren is erg lastig, omdat het hout verspringt en de ene plank dus half achter de andere zit. Nu steken de pilaren enigszins uit tov de tussendelen en zat ik zelf te denken om dit onderaan gelijk te trekken door het maken van een ondiepe plantenbak voor het lage muurtje, zodat ik daar bijvoorbeeld riet in kan zetten dat de schutting bedekt. heeft iemand daar ervaring mee? Welke soorten zijn hiervoor geschikt? Of heeft iemand toevallig een ander leuk idee? Hedera willen we liever niet....

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Antwoorden (3)

Bij mijn dochter heb ik bij ieder deel een ander soort Klimop geplant. Is groenblijvend. Doordat er bonte, kleine en grote klimop naast elkaar staat, wordt het niet saai. Integendeel en de lelijke (bij haar betonnen) schutting is geheel verdwenen.
Ivana
12 jaar geleden
Riet is een plant die alleen in de zomer en nazomer mooi groen is, maar de gehele winter en voorjaar dus kaal.
Als je toch een plantenbak gaat maken, plant er dan verschillende wintergroene struikjes in, er zijn honderden soorten.
Van heel laag tot heel hoog en in vele kleuren groen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt riet kopen in matten op rol monteer deze er tegen.Klimop is mooi maar dan ben je ook snel van je houtenschutting af.Deze zal snel weg rotten door dat de klimop zich erop vast hecht.Hout verwijderen en vervangen door trespa.onderhoudsvrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hout rot niet doordat klimop erop groeit.
Dat idee van die matten vind ik wel slim.
Ivana
12 jaar geleden
Hebben al twintig jaar klimop tegen een houten schutting!
Matten worden sneller vies en bovendien kunnen daar geen vogeltjes in nestelen.