Wat van soort bomen en bloemen leven in het Haagse bos?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

als je die in den haag zelf bedoeld dan is dit het antwoord,

beuken en platanen.

Door de variatie van zand en veen, nat en droog en licht en donker, kent het Haagse Bos een enorme plantenrijkdom. Befaamd zijn de bloeiende stinsenplanten in het voorjaar. Tapijten zachtgetinte lentebloemen strekken zich uit onder de kastanjes. Groepen blauwe boshyacinten en witte dekens van bosanemonen bedekken de bodem.
Bron 1

als je die bij Losser bedoeld dan is het:
Je komt er de witte bloemen van dalkruid en de paarse kleuren van de maagdenpalm tegen. Op de oude graslanden verwijdert Natuurmonumenten de rijke voedsellaag, waardoor natte heide en blauwe knoop hier weer groeien.
bron 2.