Ik heb in het voorjaar een hortensia overgenomen en ik eigen tuin gezet.nu zit er maar aan een paar takken blad.hoe krijg ik meer blad?en hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Geduldig afwachten, hij heeft tijd nodig om goed te wortelen. Volgend voorjaar snoeien en hopen op betere tijden
11 jaar geleden
het eerste jaar zal de hortensia er niet goed uitzien, maar als de blaadjes blijven leven komt het wel goed. Volgend jaar zul je meer bladeren hebben en misschien knoppen, maar vermoedelijk nog geen grote volle bloemen. Bescherm de hortensia goed tegen de volle zon, mocht die zich nog laten zien deze zomer, want een hortensia verbrand snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Hortensia staat het liefste op een niet te zonnige, maar wel lichte plaats, in vochtige, humusrijke grond.
Dus altijd planten in flink wat potgrond.
Deze planten zijn gevoelig voor strenge vorst, dus mogelijk is er een groot deel van jouw plant bevroren.
Knip nu alle takken zonder blad er af en geef bij langdurig droog weer, voldoende water.
Is de plant nog levensvatbaar, dan zal hij de komende maanden herstellen.