Hoe verwijder ik vlekken van verf van tuin tegels, met terpentine blijft het nl een vlek?

Verf vlek op tuintegels, proberen te verwijderen met terpentine, maar dit blijft een vlek. Wat te doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
41K

Antwoorden (4)

Tuintegels zijn poreus, daar trekt de terpentine dus in. Dat is moeilijk te reinigen, bijkomend probleem is, dat terpentine vet is. Je kunt beginnen met soda over de tegels te strooien, dat neemt al een gedeelte op, daarna kun je met bij st Marc de tegels verder schrobben, gebruik warm water met een flinke scheut st Marc, als de vlek niet helemaal verdwijnt, zal die in de loop der tijd vanzelf wegtrekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk eerder dat de tegel helemaal schoon is waar er schoongemaakt is met terpentine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terpentine is vettig, dit laat meestal een donkere vlek in de tegel achter, wat een terras niet mooier maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor, terpentine lost juist het vet op waardoor je de bovenste laag van de tegels afhaalt waardoor hij weer lichter van kleur wordt. Min is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terpentine is een vettig product, vet los je met vet op, maar dit laat zeker een vetvlek achter. Bovendien is het intrekken in de tegel, waardoor het vet diep zit een probleem.
Wel bedankt voor je reactie.
Daar waar je met terpentine de tegels hebt gereinigd zijn juist de tegels geheel schoon, je zult dus het gehele tegelpad schoon moeten maken, mogelijk met een hogedrukreiniger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou het met een flinke scheut afwasmiddel kunnen proberen want dit lost vet op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NIET met terpentine gaan knoeien, krijg je vlekken van.

Verf weekje laten drogen, alabastine afbijt erop smeren een kwartiertje in laten werken.
Dan afspuiten met een hogedrukreiniger met zo heet mogelijk water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door de terpentine trekt ook de verf dieper in de tegel. Zowel de verf als de terpentine is dan moeilijk te verwijderen (weet ik uit ervaring, helaas).