Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb enkele maanden geleden een frambozenstruik gekocht en geplant. Nu loopt ie al flink uit, en vraag me af of ik hem nog extra moet ondersteunen.

Het meegeleverde bamboestokje staat er nu wat zielig bij. Dus hoe ondersteun je de struik, of hoeft dat niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
617

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee hoor dat hoeft niet, laat hem maar lekker gaan, van belang zijn de nieuwe scheuten die er uit de grond komen rondom de voet van de plant, daar moet je zuinig mee zijn, want daar komen het volgend jaar frambozen aan, dit jaar moet je nog niets verwachten.
Mogelijk heb je een soort die in de herfst vruchten geeft, dan krijg je dit jaar nog vruchten aan de nieuwe grondscheuten die er nu nog niet aan zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn framboos staat tegen zo'n trellisscherm omdat de muur niet zo breed is wil ik graag dat hij groeit zoals ik dat wil. Kun je de stengels mooi regelmatig langs de muur verdelen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je takken over de grond niet erg vindt, dan hoef je niet te ondersteunen. Ik heb er zelf wel bamboestokken bij gezet, waar ik de scheuten aan vastgebonden heb (met raffia). Dat vind ik netter staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding