Welke vliegjes lijken een op een kruising tussen een vlo en een fruitvlieg?

Ze komen de laatste tijd op mijn cavia's af, en je hebt ze in 2 grootte's: de ene is even groot als een vlo, roodbruin en met vleugeltjes, de andere is net ietsje groter dan een gewoon fruitvliegje, ook roodbruin.
Het rood overheerst van het bruin.

Zijn het...luizen, vliegen, ...? Ik denk dat ik een foto wel kan herkennen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is makkelijker als je een foto maakt en plaatst om een heel gericht antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, wou ik net zeggen ; als ze op je cavia's zitten, kun je wellicht een foto maken en kunnen we daar iets mee ? Het klinkt als vliegende vlooien, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Het beste antwoord

Ik denk dat het gewoon fruitvliegjes zijn of jonge vliegjes. Vliegen komen vaak af op caviahokken. Ze willen eitjes leggen in de ontlasting.

Fruitvliegjes komen af op groente/fruit en vallen de cavia's wel lastig.

Toegevoegd na 23 minuten:
De vrouwtjes (fruitvliegen) zijn iets groter dan de mannetjes. Ze kunnen een bruine/ roodbruine of zwarte kleur hebben. Oogkleur (wit of rood) en vleugevorm kan ook verschillen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Misschien heb je ook wat aan dit forum (bron 2) over de kleine vliegjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn die tweede, die eerste zijn het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn allebei fruitvliegjes. Ze zijn meestal rood of bruin. Oogkleur en vleugelvorm kan nogal verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Som , jonge vliegjes? als je daar kleine vliegjes mee bedoelt, kan dus niet, vliegen groeien niet meer , ze zijn een eindproduct.
Net zo als de vlinders, die groeien ook niet meer , wel de rupsen.
Het gebeurt heel veel dat mensen denken dat een klein vlindertje of vliegje kunnen groeien tot een grote.