Hoe snel groeit een Gouden Regen boom?

Ik zal m zelf kopen en planten dus kan ik de boom alleen nog klein kopen. Bij een grotere moet je m laten plaatsen.
Stel je koopt een boom van 150cm hoog en een stamomtrek van +/- 8-10cm, na hoelang is de boom dan ongeveer het dubbele? 3 meter hoog dus.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
8.3K
fremar
6 jaar geleden
Een Gouden Regen groeit snel weet ik,maar uw specifieke vraag durf ik niet te beantwoorden.
fremar
6 jaar geleden
Wat Eddijst vroeger schreef:
Gouden regen is een erg lastige plant om te verplanten.
Vaak slaan ze niet eens aan en gaan dood, slaan ze wel aan dan groeien ze het eerste jaar niet, maar pas vanaf het tweede jaar komt er wat groei.
Ook dan kan het nog wel een aantal jaren duren voordat hij in bloei komt.
Het scheelt ook nog welk soort het is en hoe oud de plant is.
Bloeit de gouden regen dan zal hij ieder jaar opnieuw bloeien, snoeien hoeft niet, geduld dus.
Rieneke1
6 jaar geleden
Zal ook van de omstandigheden afhangen. Goede standplaats, bewateren bij langdurige droogte enz enz.
Z512099
6 jaar geleden
Is moeilijk te beantwoorden zonder de juiste soort te weten: de ene groeit opgaand en zal dus sneller de 3 meter bereiken dan de andere die breed groeit met overhangende takken.

Antwoorden (2)

Jouw vraag wordt in de ene bron met 'langzame groei' en de andere met 'groeit bijzonder snel' beantwoord. Exacter is er niet bij.

Afhankelijk van je wens of voorkeur voor een boom, er zijn ook mooie struiken met veel bloemen, die wellicht sneller groeien.

Bomen kunnen tot 6 meter hoog worden en niet ouder dan 20 jaar. Struiken worden niet groter dan 5 meter hoog en 3 meter breed. In een kleine stadse tuin is een struik heel mooi en vullend met vrolijke bloemen.

Bomen - Laburnum, Goudenregen
De Laburnum, Goudenregen valt wel het meest op door z'n aparte en rijkbloeiende bloemen. het is een -----zeer langzaam groeiende boom----- die duurzaam hout levert.
Door de langzame groei van de Laburnum, Goudenregen is het ook een uitermate geschikte boom voor in uw tuin. Ook heeft de Laburnum, Goudenregen goede buigzame takken en wordt daarom vaak als leiboom gebruikt tegen de muur of over een prieeltje.
http://www.jdvandebijl.nl/nl/bomen/24/Laburnum-Goudenregen

Gouden regen of Laburnum anagyroides
De Gouden regen is een kleine boom, tot 6 meter hoog.
Deze boom is bekend om de lange trossen van gele bloemen welke het vormt. De goudenregen wordt zelden ouder dan 20 jaar en -----groeit bijzonder snel.-----
http://www.waterwereld.nu/goudenregen.php

Gouden regen is een kleine boom die niet hoger dan zeven meter wordt. De groei is rechtstaand met relatief weinig vertakkingen. .....etc.
https://tallsay.com/page/4294973642/gouden-regen-of-laburnum-anagyroides-beschrijving-verzorging-en-vermeerderen

Struiken van de gouden regen worden gewoonlijk niet hoger dan vijf meter en drie meter breed. Stengels zijn grijsgroen of donkergroen.
https://www.neerlandstuin.nl/struiken/laburnum.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De meeste soorten Gouden regen zijn trage groeiers.
Behalve de eerste 3 jaar, dan groeien ze snel, wel afhankelijk van de grondsoort en groeiplaats.
Daarna is de groei er uit, zeker als de boom al gaat bloeien en zaden geven.
Is de boom bij het planten 1.5. m, dan kan het gemakkelijk nog wel nog wel 10 tot 15 jaar duren, voordat hij 3 m is geworden.