Slecht gazon (gras met veel onkruid) geschikt als ondergrond plantenkuip?

Heel graag wil ik verhoogde bordes maken om moesbeplanting te laten groeien. Het gazon zit vol onkruid. Kan ik door b.v. stenen of houten walletjes van ong. 10 cm. hoog met potaarde iets geschiktst maken?
Spitten ga ik liever uit de weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en het stuk gras en onkruid wat je wil gaan ophogen een tijdje bedekken met iets waardoor ze doodgaan.
overlappende vuilniszakken vastgezet met bakstenen, of een oud carpet, als je dat hebt.
het lijkt me dat je vervolgens probleemloos kan ophogen en je moestuin beginnen, zonder zere rug :)
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zal het onkruid eerst moeten bestrijden, dus weg trekken, onder spitten danwel chemisch (Dat laatste uiteraard liever niet als je een moestuin wil beginnen). Anders heb je zeer snel de eerste planten al in je moestuin, welke zeer diep geworteld zitten

Daarna kan het prima.

Toegevoegd na 39 minuten:
Zie http://www.mennoslaats.nl/post/2011/03/24/Vierkante-meter-tuin.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tien centimeter grond over dat gazon is vrijwel dodelijk voor het gras inclusief onkruid.
Het is erg onwaarschijnlijk dat er nog gras en onkruid 'naar boven groeit'
Bovendien word er bij spitten ook meestal maar een steek (de lengte van het blad van de spade dus) diep gespit, dat scheelt in centimeters niet of nauwelijks met die 10 centimeter grond die je in het bordes gaat storten.
Ik denk dus dat je dit gerust zo uit kunt voeren.