We willen een paar buxussen van achtertuin naar voortuin verplaatsen. Kan dat nog nu in november?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
7.9K

Het beste antwoord

Alle wintergroene struiken, dus ook buxus, kan je in het najaar verplanten. is het eenmaal december, dan kan je beter tot het voorjaar wachten, maar buxus is erg makkelijk om te verplanten en zelfs in de zomer lukt het ook meestal wel, kijk gelijk even naar de kleur van het blad, dat moet nu donker groen zijn, is het dat niet, dan heeft de buxus een tekort aan mest en kalk, op zure grond ziet de buxus er nu heel vreemd uit met gele of bruine randjes, maar dat hoort niet, ook niet in de herfst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord! We zijn besloten toch even tot de lente wachten dan weten we het zeker dat onze plantjes gaan overleven.

Andere antwoorden (6)

jawel hoor,voordat de vorst de grond in komt , geen probleem.
13 jaar geleden
de groei in planten/bomen is in deze tijd van het jaar voorbij, wacht beter tot de lente, dan zullen de buxussen het wel overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan heel goed , probeer alleen de vorst voor te blijven. Graaf de wortels royaal uit, dus een flinke kluit aan de buxus laten . En zet hem daarna in een royaal
uitgegraven plantgat, en stamp de grond rondom de buxus goed aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker nog wel en helemaal omdat de grond lekker nat is slaat hij snel weer aan, Toevallig vandaag ook in mijn eigen tuin er 1 verplant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar huizen verderop hebben ze net (vorige week) een hele haag erdoor vervangen, volgens mij door een officieel tuincentrum dus op basis daarvan ga ik er van uit dat het zou moeten kunnen

PS en gisteren zijn ze wat gesnoeid
13 jaar geleden
je kan nu heel goed je buxus nog verplaatsen. zolang het niet vriest kan het nog maar wacht niet te lang. hoe eerder het gedaan is des te beter kan hij wortelen in de nieuwe grond.