Bestaat er een machine om het afval van geknipte hagen op te zuigen?

Gebruik nu gewoon mijn Honda grasmaaier, zware uitvoering, mooi resultaat maar op verharding pakt ie niet alles mee, blaast weg...(zoek geen bladblazer/zuiger, die heb ik al)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Ja, die zijn er. Mijn oom heeft een hoveniersbedrijf en die heeft zo'n machine. Zijn niet voor particulier gebruik. Kosten € 14.000,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen bezem gebruiken ipv energie verslindende herrie makende wanapparaten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is om ieder jaar kilometers hagen te knippen,voor mijn werk...zodoende...
met een veegmachine kan je de straat schoon vegen, hierna met de honda maaier over het bij elkaar geveegde knipsel.
Of de klep van de maaier open zetten en laat de maaier het naar een kant blazen.
Nog veel simpeler, koop een plastic bladhark, dit gaat uitstekend op bestrating, doe ik al 20 jaar, het kost dan minder tijd dan een machine uit de schuur halen en starten en weer opbergen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herinner mij een filmpje van Tell Sell. Hij heet Garden Groom, hij snoeit, snippert én verzamelt en is hier te koop:

http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/Garden_Groom/default.aspx?phid=876

zie filmpje hieronder

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij zuigt meteen alle troep op, dus je hebt geen extra machines nodig om het afval op te ruimen.