Het topje van mijn sparreboompje met kluit (van afgelopen Kerst) is verdord. Kan ik hem nu net zo goed weggooien of kan hij nog verder groeien?

Ik weet namelijk dat een kerstboom waar de top uit geknipt is voor de piek niet meer door kan groeien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

nee hoor hij gaat niet dood, maar zal een nieuwe kop gaan maken, soms wel twee en over tien jaar zie je er niets meer van.
Soms gebeurd dit in de natuur massaal, door een late nachtvorst.
Maar ook dan komen er nieuwe koppen in en worden het gewoon bomen.