Heeft het zin om nu nog een vogelnestkastje op te hangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (7)

ja, niet alle vogels broeden tegelijkertijd en veel vogels hebben krijgen een 2e broedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het doen , de vogels zijn erg op zoek merken wij hier , dus probeer het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn altijd verlate woningzoekenden. Doe maar rustig en je ziet wel of er bewoners komen. Anders ben je ruimschoots op tijd voor de volgende broedperiode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, heeft U net als ik één of meerdere katten. Wilt U uit naam van Uw katten iets terug doen voor de vogels? Wilt U plezier beleven aan de vogels in de tuin? Nou, dat kan. U borstelt de kat flink en zoals U weet houdt U daar aardige plukjes warm kattenhaar aan over. Uw eerste gedachte is het haar weg te smijten maar in het voorjaar is het handig om dit in een pluk op een voor de katten onbereikbare plek op te hangen of op een andere manier te bevestigen.

Nu is het alleen nog maar afwachten en U zult opkijken hoe blij U de vogels daarmee maakt. Vooral de mezen hebben dergelijke cadeautjes snel in de gaten en zij vliegen af en aan om de haren mee naar hun nest te nemen. Zij bekleden hun nestje daar graag mee. Mocht U nu geen katten hebben……hondenharen zijn even geschikt en als U helemaal geen huisdieren heeft zou U overtollig breiwol of andere draadjes kunnen gebruiken. U vindt beslist geschikte materialen om de vogels cadeau te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een leuke tip!!! Die ga ik zeker toepassen :-D
Ivana
12 jaar geleden
+1 Dan mag Gebruikerrr dit ook nog honoreren. Tot nu toe is de plus van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip!! Ik wist wel dat ze haren gebruikten, laatst bij mijn zus nog, ze hadden haren van de hond gebruikt. Maar het was niet bij me opgekomen om het voor hen te verzamelen. (Dom!! ach, blond heh-))
of watten dat kun je mooi uitelkaar trekken tot plukjes? of zeg ik iets raars

Toegevoegd na 51 seconden:
aanvulling op marijose
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat lijkt me onwenselijk. De natuur heeft zelf genoeg te bieden.
Ivana
12 jaar geleden
@ ast36850 Watten is een puur natuurproduct en bestaat uit de beste kwaliteit Egyptisch katoen. Wat wil je nog meer!
Ja, dit heeft echt nog wel zin, want er zijn nog genoeg vogeltjes die nog steeds een geschikte nestplaats zoeken. Zorg er wel voor dat de vliegopening aan de kant zit waar de zon op komt. Voor nestmateriaal hoef je echt niet te zorgen, dat vinden de vogels echt wel genoeg. Alleen rust daar hebben de broedende vogels behoefte aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien, dat er nog wat laatbroeders zijn, maar eigenlijk is de tijd al voorbij.
Gisteren kennis gemaakt met de piepjonge Moolkeesjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proficiat!
Ivana
12 jaar geleden
In mei, leggen alle vogeltjes een ei (en mei is nog niet voorbij!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's waar!