Wij willen een haag van Jasmijn welke kunnen wij hier het beste toepassen Boeren of ...Toscaanse Naar dit laatste gaat mijn voorkeur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De boerenjasmijn is eigenlijk niet geschikt voor een haag, deze soorten worden 3 tot 5 m. hoog en ga je snoeien/ knippen, dan zal je weinig of geen bloemen meer krijgen.
De toscaanse is niet voldoende winterhard in ons land, vooral in een natte winter gevolgd door vorst, wil hij nog wel eens bevriezen, hij loopt wel weer uit, maar niet geschikt voor een haag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merk dat ik een hoop aan mijn plantenkennis moet sleutelen. Bedankt, Ed. Welke zou jij aanraden?
Een vriendin van me heeft een winterharde (struik)jasmijn die al in maart bloeit. Enig idee welke dat is dan? Die zou wel geschikt zijn voor een haag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je niet een struikkamperfoelie?
Die bloeit in maart.
Jasmijn moet nog gaan bloeien.

Andere antwoorden (1)

Winterjasmijn of inderdaad de Toscaanse.
De Winterjasmijn vormt mooie struiken die al vroeg in het jaar bloeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De winterjasmijn is een winterbloeiende klimplant!
Jasminus nudiflorum