Hoe verjaag ik eksters en kraaien uit mijn kersen boom.?

Elk jaar staat mijn kersen boom vol met wijn kersen.Dat de vogels ze er uit pikken kan ik nog mee leven,maar de kersen worden massaal op de grond gegooid,zonder dat ze worden opgegeten.Het gras onder de boom ligt er bezaait mee.

3 jaar geleden
in: Tuin
3.3K
SimonV
3 jaar geleden
Zie:
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/337435/kraaien-tuin-verjagen-geluidloze-oplossing/

Antwoorden (2)

je kunt een cd bij je boom neer leggen die zijn scherp aan hun ogen maar soms vinden ze het ook leuk dus het werkt niet altijd bij mij wel ze waren binnen een dag vertrokken
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Door zonlicht weerkaatsende strandballen in verschillende kleuren met cirkels erop geplakt die op ogen lijken aan een stok bovenin de boom te bevestigen kun je voor nu de vogels nog proberen te verjagen.

Volgend jaar kun je het beter voorbereiden door zodra de kersen beginnen te kleuren een blauw net van maaswijdte 25x25mm over de boom te bevestigen. Zo'n vogelnet is waterafstotend en UV-bestendig.
Amadea