Hoe heet deze plant?

het betreft een fragiel plantje, wat sliertige stengels vormt die gaan hangen, waar spaarzaam ronde geschulpte kleine blaadjes aan zitten.
hij bloeit nu met heel kleine bloemetjes die net leeuwebekjes lijken qua vorm.
de kleur is wit, met een zweempje lila.

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een foto helpt enorm!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vooruit, schat.. hier een help-jezelf link:
http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl&menuentry=tekstsleutel
Rieneke1
12 jaar geleden
ben digibeet, foto's is te enerverend ;p de link had ik al gevonden van je antwoord bij een andere vraag, hij is super!
bedankt dus moppie ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee dan!
volgens mij weet ik je volgende goeie vraag al...

Het beste antwoord

Als het buiten is, denk ik direct aan het muurleeuwenbekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geake foto edje!
Rieneke1
12 jaar geleden
ja hoor ed, dat is 'm, bedankt!
schatje he?
heb 'm zaterdag gescoord bij een kwekerij, en ben er erg blij mee:) kan je me ook raad geven hoe te vermeerderen?
ik ga er geen stuk van afsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De muurleeuwenbek, groeit van nature in de voegen van oude muren, dan zou je denken dat hij heel makkelijk te stekken is, maar dat is niet zo, hij is best lastig te stekken.
Omdat hij zo teer is, breken alle stengeltjes gewoon af, als je hem probeert te scheuren, het beste gaat het in de rusttijd, dus winter, maar met veel liefde en zorg, kan het ook in de zomer wel eens lukken, doe je niets, hij zaait zijn eigen ook uit, dus heb je volgend jaar nieuwe kleine plantjes.