Wat is een goede sterke plant om in een pot te zetten die in direct zonlicht staat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Dat hangt er van af of je een buitenplant bedoelt of een kamerplant.
Direct voor het raam hebben kamerplanten te maken met hogere temperaturen in de zomer. Hiervoor zijn slechts enkele soorten geschikt.
◾Cactussen
◾Vetplanten
◾Sansevieria

Kamerplanten voor in de volle zon (direct zonlicht)

Behoud hiervoor minimaal 1 meter van het raam
◾Phoenix Canariensis
◾Bananenboom
◾Strelitzia
◾Sansevieria
◾Chamaerops Humilis
◾Ficus
◾Croton
◾Yucca
◾Beaucarnea

Voor buiten zijn er weer wat andere regels. Volle zon betekent dat de plant voor het grootste deel van de dag direct zonlicht vergt. Dit wil zeggen minstens vijf uren of meer in het warmste deel van de dag.
Op het plantenetiket dat in het plantpotje staat vinden we als symbool een volledig wit zonnetje terug.
Let daarop bij en kopen van je plant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

neem een cactus
9 jaar geleden
Ficus/peperplanten.
Ik zou uitkijken naar planten die vanuit hun natuurlijke habitat ook groeien in het volle licht. En of je ze altijd vochtig kunt houden in de grond of dat je ze per ongeluk kurkdroog achter laat. Dan zijn enkele steppesoorten wel aan te bevelen.
Nogmaals een simpele Ficus kan heel veel hebben.