Hoe kan ik mijn pas gekregen geraniums het best verzorgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Geranium's zijn uitermate geschikt voor bloembakken en of potten.
Vul de bakken/ potten met een goede potgrond, liefst met cocosvezel, dat langer vocht vast houdt.
Plant nu in deze gevulde bakken de Geraniums , zonder het plastic potje, grond rond de kluit stevig aan drukken en water geven.
De bakken en potten mogen niet waterdicht zijn, anders zouden ze met veel regen, vol water kunnen lopen.
Gedurende de zomer water en mest geven.
Liefst een plaats in de zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de goede manier om geraniums te kweken. Ik zou er echter bij vermelden dat het tot half mei (IJsheiligen) raadzaam is om de geraniums bij de minste kans op nachtvorst de bakken snachts toch uit voorzorg binnen te helen.

Andere antwoorden (1)

kijk eens op http://www.oproemte.nl/NewFiles/verzorging.html hier is ontzettend veel informatie te vinden over de verzorging van geraniums. Succes!