Het middel roundup werkt goed. Echter, het werkt ECHT heel goed: Eigenlijk alle planten die dit spul op het blad of stengel krijgen, lopen zeer grote kans te sterven. Tevens is het de pest voor ander leven ind e tuin. Maar je dovenetel ben je wel kwijt.

Lees voor aankoop dit: http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item.65.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=119110

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik gebruik het voor wortelstok vormende onkruiden, welke ik met de hand aanstip. Andere onkruiden kan je gewoon trekken en zijn dan ook weg. Wikke, zevenblad, raaigras, paarse doventel zijn van die planten waar geldt 'trekken is stekken'..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Trekken natuurlijk (handschoenen erbij is verstandig). Zorg ervoor dat de wortel er ook uit is. Net als met een tand. Dan groeit die langzaam tot niet terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een heel onschuldig plantje en is er vorig jaar al in je gazon ontstaan, het komt veel voor als het gazon langdurig is verwaarloost en er daardoor minder grasgroei is en er kale plekken ontstaan.
Het groeit alleen op open plekjes waar de grond erg compact is en dichtgeslagen.
Geef je gazon nu voldoende en ook regelmatig mest, na een aantal keer maaien is het plantje weg, het heeft geen wortelstokken of zoiets.
Ondertussen kan je toch wel even genieten van deze vroege voorjaars bode met zijn prachtige paarse kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besproeien met schoonmaakazijn. En na een paardagen zijn ze weg.