Wat is de makkelijkste manier om riet uit de vijver te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.9K

Het beste antwoord

Van af de kant met een minigraver ( of grotere kraan) gaat het prima, met de hand is dit onbegonnen werk, omdat riet een soort gras is met hele sterke wortels die je er niet kan uit trekken.
Is het een vijver met vijverfolie, waar je beslist nooit riet in mag zetten, wordt het een veel groter probleem, omdat riet er makkelijk er door heen kan groeien, maar mogelijk is de plant die jij riet noemt helemaal geen riet maar een bies of een zegge.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vijver in en ze er gewoon uittrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een hark vanuit een bootje. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk wortels van de bodem mee omhoog trekt. Vanuit die wortels groeit namelijk weer opnieuw riet in korte tijd. Succes! Wees voorbereid op een paar bootladingen en enorm stinkende kleren!