Ik heb rucola sla in de tuin, maar wanneer moet ik ze nou oogsten?

Hallo allemaal,

Ik heb vele rucola plantjes geoogst in mijn tuin. Ze worden steeds groter, maar wanneer moet ik ze nou oogsten?

Als ik de bladen eraf haal groeien er dan weer nieuwe blaadjes aan?

Alle info is welkom heb gegoogled, maar was niet veel info over te vinden

gr Wokkie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Het beste antwoord

Hoi, ik heb het zelf ook in de tuin staan, en o ja!!! het groeit weer aan, en hóe :-))
Ik moet vaak hele bossen snoeien, die sla groeit echt als kool, ook tussen de tegels en andere planten...
Maar het fijne van de rucola sla is weer dat je het makkelijk verwijdert als het nodig is. Het lekkerste is om rucola te oogsten wanneer ze jong is. Dan is het blad het malst. Je kan het wel beter zo snel mogelijk verwerken als je geoogst hebt want het verlept snel. Er is een methode met invriezen voor om de sla langer fris te houden anders heb je alleen maar slappe rucola sla in het bakje in de winkel. Maar jij kan het heerlijk zo gebruiken direct vanuit de tuin ;-)
Dus denk maar niet dat je de rucola sla te lang moet laten staan, juist niet.
Eet smakelijk :-))
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, de jonge blaadjes zijn het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!

Andere antwoorden (2)

kan ik kort over zijn.
oogsttijd: Nu! Anders wordt rucola te bitter. Je kan ervan blijven oogsten want het groeit weer aan.
Werk op een biologische groentenkwekerij en we hebben eergisteren de 2e lading rucola geoogst.
Over een paar weken komt de volgende alweer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg dat er geen bloemstengel in komt, of bloemen. Het blad wordt dan stugger en bitterder. En als ze er al in zitten: knip ze er uit. Meestal gooi je ze dan weg, niet lekker. Je kunt natuurlijk eerst even proeven. De rest van de plant groeit door. Je kunt ook nieuwe planten zaaien;-)
succes