Hoe heet dit kamerplantje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de foto is niet echt duidelijk, lopen er witte nerven doorheen?
Want zover ik kan zien lijkt hij hier erg op
http://www.hortuz.nl/kamerplanten-families/kamerplanten-overig/soleirolia

Het beste antwoord

Slaapkamergeluk ook wel 'baard van Mozes' genoemd, wordt voornamelijk als potplant te koop aangeboden. Het 'geluk' van deze plant hoeft niet alleen beperkt te worden tot huis- en slaapkamer. Het is een groenblijvende en bodembedekkende vaste plant.

Soleirolia soleirolii is een tere,
bodembedekkende plant Soleirolia is een aardig alternatief voor vervanging van een piepklein gazon, om in lage potten of kuipen te planten of als onderbeplanting.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt.
wordt ook veel gebruikt in japanse tuinen, als bodembedekker

Andere antwoorden (2)

Dit is slaapkamergeluk.
Een vriendin van me liet ze altijd doodgaan en noemde het dus slaapkamerpech...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een plantje dat je zelfs op je nachtkastje kunt zetten.
Het is de Soleirolia soleirolii, die men de toepasselijke naam 'slaapkamergeluk' heeft gegeven.
Deze plant heeft een sterk ont-stralende werking en kan veel elektrische ladingen of lichamelijke stress neutraliseren. Deze 'Bubikopf (Duitse benaming) of 'Baard van Mozes',moet je alleen van onderen begieten en niet met natte voeten laten staan. Je kunt dan van die lastige fruitvliegjes in je slaapkamer krijgen.
Daarom mogen planten in de slaapkamer nooit te nat begoten worden en kan je daar beter geen veel-drinkers neerzetten. Dit plantje leent zich wel voor de slaapkamer en heeft altijd zo'n fris groen kleurtje.
amc