Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er is een boompje uit een zaadje gekomen. Ik weet niet meer van welke vrucht het zaadje was. Of is het een gewoon boompje? Wat voor boompje is het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
764
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een groot wordend boompje

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is als ik me niet vergis een jonge esdoorn. Da's van die helikopterzaadjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok ook op een jonge esdoorn +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+" is volgens mij inderdaad een esdoorn, is ook te zien aan de bladknop in het midden.

Andere antwoorden (3)

Het is een esdoorn zoals Haivon al zegt. Dit kun je naast het blad ook zien aan de tegenoverstaande knoppen. en gezien de kleur van de knoppen denk ik dat dit een gewone esdoorn (Acer pseudoplatanus) is, of een variëteit hiervan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"
Het is gewoon een esdoorn. Lijkt totaal niet op een wonderboom. Groeit niet heel hard. Wordt vanwege zijn winterhardheid gebruikt voor bonsai. Door bladsnoei toe te passen meerdere jaren krijg je een mooi klein blad. Om de stam in verhouding te krijgen moet hij een paar jaar in de volle grond staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spaanse aak (esdoorn) is een inheemse soort in Nederland. Als je zo'n boom in de buurt hebt, en je hebt braakliggend grond, dan is dat een garantie voor kleine spaanse aakjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding