Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Rode Ribes (Ribes sanguineum) is nu, half juli (weer) gaan bloeien. Hoe kan dat?

Hij is altijd de eerste in het voorjaar die mijn tuin kleur geeft. In maart staat hij in bloei. eenmaal uitgebloeid snoei ik hem. Dit jaar ging het zelfde als alle jaren, maar nu zie ik bloemen?

Het zijn geen uitbundige bloemen, maar mijn ribus is in de war. Wie weet hoe dat kan en zijn er nog meer verwarde Ribessen gesignaleerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel de natuur is al zeker, dat ik er op gelet heb 2 jaar van de wap af.
Herfstbloeiers bloeien vaak al begin zomer.
De bollen, zoals krokus en narcis enz bloeien ook veel te vroeg.
Ik denk dat dat ook komt door het broeikaseffect.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel planten reageren op de hoeveelheid daglicht om te gaan bloeien.
We hebben nogal wat donkere dagen gehad, die wat daglicht betreft, aardig overeenkomen met het voorjaar.
De plant wordt hierdoor gefopt en begint wat te bloeien.
Er zijn meer soorten struiken en bomen die hier gevoelig voor zijn, maar meestal gebeurt dat pas veel later in het seisoen ( herfst)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zal wel aan het weer liggen, dat is ook nogal van streek. Bij mij bloeit de kerstroos nu in de tuin
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt mij ook,als het weer van streek is volgt de natuur vanzelf,trouwens ik ook :-)))
Oh ja + uiteraard!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding