Veel soorten zoals de bonte groeien ca. 50cm. per jaar.
Maar de effen soorten kunnen dat ook en die halen soms wel een meter.
Het ligt dus aan de grond, de standplaats en de soort Hedera.

Toegevoegd na 59 seconden:
Nog een site gevonden.

http://www.klimop-hedera.nl/klim_geelbont.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De groenblijvende soorten, groeien sneller dan de bontbladige soorten, omdat ze meer bladgroen hebben.
Ook van belang of het de originele soorten zijn, de wilde soorten dus ( grootbladig en kleinbladig)
Bij een optimale situatie kunnen deze soorten wel 1.5 m. tot wel 2 m. per jaar groeien, vooral uit de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo ongeveer 60 centimeter per jaar