Planten in pot zetten
Kies een pot met afvoergaten onderin. Zitten die er niet in, dan kun je ze er zelf in boren. Plant planten in pot op de volgende manier:

Is de kluit erg droog, dompel hem dan in een emmer water. Als hij er geen luchtbelletjes meer komen, is de kluit verzadigd.
Stort eerst een laagje potscherven, grind of hydrokorrels. Water blijft hier tussen hangen, en teveel water wordt afgevoerd. Vul hem hiermee voor 1/3 tot de helft.
Daar bovenop leg je een laag potgrond. Zet plant er boven op. De bovenkant van de kluit moet twee vingers onder de rand blijven, haal wat potgrond weg of vul het aan om de juiste hoogte te krijgen.
Dan gaat de plant uit zijn pot. Zitten de wortels een beetje vast, maar die dan eerst goed los voor je hem uit zijn pot haalt.
Als de hoogte klopt, vul dan rondom de kluit aan met potgrond. Druk de potgrond niet te hard aan.
fremar