waarom moet een garage 3 meter hoog zijn? een auto is maar 1.50m

onze buren bouwen een garage die onze scheidingsmuur wordt. maar ik vind hem erg hoog worden, zeker in vergelijking met een schutting van 1.80 of ons schuurtje van 2 meter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
11.4K
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Waarom moet mijn slaapkamer 3 m hoog zijn?
Als ik op m'n bed lig, heb ik niet meer dan 50 cm nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha LeClerc, 80 cm is handiger, voor het geval je wilt 'ochtengymnastieken' met je partner ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op indien die garage v 3M er staat gaat hij niet makkelijk meer weg ,info eer bij je gemeente of dat wel klopt ,of ze misschien daar wel (vergunning ) toestemming vr hebben . Probeer je voor testellen wat het beteken voor het licht en uitzicht

Het beste antwoord

Wordt het echt een muur van 3m hoog,
of bijvoorbeeld een muur van 2m met een puntdak naar 3 meter?

Er zijn ook voordelen, je tuin wordt misschien iets groter, omdat een eventueel dakgoot niet boven jouw grond mag hangen.
En je krijgt een mooie plek om een clematis te laten groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de muur is op dit moment 3 meter hoog
hierbovenop komt de goot, die hangt dus niet boven onze tuin
en dan komt er nog een schuin dak bovenop hoe hoog die nok wordt weet ik (nog) niet, maar straks heb ik ook geen zicht meer naar links vanaf het slaapkamerraam die clematis (en passiebloem) had ik ook al zitten denken. en er komt aan onze kant een border van ruim 1 meter breed, dus ook struiken en een hibiscus op stam. de zon staat er vol op, we hebben gelukkig geen schaduw van de muur de buren wel, die hebben op dat stukje tuin dat ze nog over hebben naast de garage helemaal geen zon meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is meer dan alleen een garage, hier zit een goeie bergzolder/extra slaapkamer of zoiets bovenop. Maarja, het zijn je buren, ervanuitgaande dat jullie nu geen slechte relatie hebben en je dat zo wil houden, kan je weinig doen. Gelukkig dat je qua zon goed zit, anders zou ik er wel een burenruzie voor overhebben. (wel netjes en officieel hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind wel dat je dat als buren netjes met elkaar moet overleggen. Je hebt toch wel wat voor relaties onderling over?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben alles steeds netjes overlegd, keurig gevraagd of ze op onze grond mochten met metselen etc. En wij waren blij met een muur i.p.v. een schutting. geen onderhoud, niet scheefzakken, veel mooier en lekker warm. alleen nu het metselen klaar is, blijk hij hoger geworden dan wij dachten.
maar we beginnen er al aan te wennen. tot ze straks dat dak gaan doen, dan moeten we daar weer aan wennen ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral die tip van clematis ;-)
maar ook het meedenken

Andere antwoorden (5)

Een garage MOET NIET 3 meter hoog zijn!

Maar als ze een vergunning hebben dan mag hij 3 meter hoog zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo MOET een garage 3m hoog zijn?
Er zijn ook echt wel garages die minder hoog zijn.
Op deze link ( http://www.garage-site.nl/garages/garages.html?strt=0&gclid=CNHZ6_min6gCFUww3goddCsIHQ )zie je vele garages die lager zijn, bv:

Garage Edelweiss, 40 mm. 380 x 536
Artikelnummer10010690Verkoopprijs
van€ 3.250,00voor€ 2.949,00
LET OP... Deze prijs is inclusief thuisbezorging in Nederland en België. Nu met GRATIS melkglas en GRATIS geïmpregneerde funderingsbalken.OmschrijvingGarage Edelweiss, 40 mm. 380x536Breedtemaat380 cm.Dieptemaat536 cm.Hoogtemaat240 cm.DakbedekkingEPDM dakfolie

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ze een vergunning hebben doe je er niets meer aan. Die aanvraag vergunning moet gepubliceerd zijn en daarvoor bestaat een bezwaartermijn. Als die verlopen is heb je pech.
Als ze geen vergunning hebben kan je bezwaar maken en maak je grote kans omdat een erfscheiding meestal maar 1.80 of 2m hoog mag zijn.
Dat kun je bij de gemeente navragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een garage hoeft niet drie meter hoog te zijn.

Ik vermoed dat jullie buren een garage willen waar ze makkelijk in kunnen staan, en waarin ze nog wat spullen kunnen opbergen. Dan heb je al gauw een plafondhoogte van 2,5 meter nodig.

Tel daarbij op de hoogte die je nodig hebt voor het draaimechanisme van de kanteldeur en voor het dak, en je zit op een totale hoogte van drie meter.
Cryofiel
13 jaar geleden
Voor een aanbouw geldt sowieso een plaffond hoogte van 2,60. De maximum hoogte tot de daktrim mag niet meer dan 30mm boven de vloer van de eerste verdieping zijn, dit komt neer op ongeveer 3 meter. Dit is dus een maximum maar geen eis. Controleer het bestemmingsplan van je gemeente voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je buren de achterklep ook wel graag open willen kunnen doen als de auto in de garage staat... Moet ook rekening mee worden gehouden ;)