mijn camelia heeft zwarte bladeren

mijn camelia is al heel groot en een paar jaar oud. Ik hem hem vorig jaar gekregen van mijn moeder en opnieuw bij mij geplant hij doet het goed en zit toch nog vol knoppen.
Maar de meeste bladeren zijn zwart. (ook al bij mijn moeder in de tuin) wat kan ik hier tegen doen (het liefst een huis-tuin-keuken middeltje i.v.m. de prijs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.2K

Het beste antwoord

Bijna alle Camelia's, staan in verkeerde grond of op een verkeerde plaats.
Het is een hele lastige soort, die wat grond betreft, het liefste in enigzins zure humusrijke grond wil groeien, die nooit mag uitdrogen.
Planten in een ruim gat gevuld met een kruiwagen vol goede potgrond!!
Wat standplaats betreft, liefst een beschutte plaats. uit de volle zon, maar wel licht, waar het niet te veel waait of tocht.
Zoniet, dan krijgt deze plant makkelijk dopluis, die de bladeren plakkerig maken en waar later een schimmel op gaat groeien die er zwart uit ziet.
Ook door wind en vorstschade ontstaan dode bladeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denk dat het sterroetdauw is en je moet wil je de plant behouden naar een tuincentrum gaan om het te bestrijdenDaar hebben ze er een middeltje voorAnders is de plant verloren.Weet niet wat het kost maar anders een nieuwe plant ben ik bang.