Wie kan mij helpen met onderdelen van een Corona zandfilter. Mijn deksel is gebarsten

De scheurtjes die er in zitten laten door de druk zoveel water door dat er veel verloren gaat. Geprobeerd te lijmen maar zonder succes. Wie o wie helpt mij. Kan op internet ook niets vinden. Bestaat niet meer?? Help help

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (3)

als de deksel van plastic is moet je dezelfde soort plastic vinden. dat staat er meestal op, bv ABS. en vervolgens de barst vullen met het stukje gevonden plastic door het te smelten met een soldeerbout. let erop dat je beide stukken smelt (dus de deksel en het gevonden plastic) zodat ze in elkaar smelten. en als dit goed lukt zal ie bijna net zo sterk zijn als daarvoor.
voor de zekerheid kan je hem ook van binnen uit kitten met speciale aquarium kit. dit is namelijk niet schadelijk voor de vissen.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak alles eerst schoon
slijp er met een dremel voor 3 kwart aan bijde zijden een v groef in,
zet de scheur een beetje open, met een spijkertje,
strijk het dan in met een siliconen primer,
bijde zijden vol spuiten met versa hem,
laten drogen ,dan de scheur waar het mee geopend is verwijderen, alles 24 uur in een azijn oplossing leggen,
als de schroefdraad ook beschadigt is deze verstevigen met een klemband
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gescheurde plastic tonnen en deksels, plakken wij vaak succesvol weer dicht met speciaal plakband, dat gebruikt wordt bij rubber vijverfolie ( epdm)om een lek te dichten.
Het hecht op vrijwel alle materialen als ze maar schoon en droog zijn, tevens wordt je deksel er wat steviger van.
99 % kans dat dit lukt en het is zo klaar voor gebruik.

Toegevoegd na 1 uur:
verkrijgbaar op een tuincentrum die rubber vijverfolie verkoopt.