Welke planten die vlug groeien kan men gebruiken als haag ?

dienen om een oude haag te vervangen en geen jaren te moeten wachten om een groene afsluiting te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De Cupressocyparis leylandii is momenteel de snelst groeiende wintergroene haag, hij groeit op alle grondsoorten en kan uitstekend tegen wind en tocht.
Koop ze van 1.50 m. hoog, dan ben je over twee jaar helemaal dicht, 1x per jaar in augustus knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze soort is momenteel wel gevoelig voor de een of andere ziekte. Bij mij in de buurt zijn bijna alle hagen geheel of gedeeltelijk dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat klopt, het is geen ziekte maar droogte, de laatste jaren is er wel ieder jaar een perioden van langdurige droogte, maar bij deze coniferen zie je dat pas maanden later en dan kan je er niets meer aan doen.
het is momenteel weer zo droog en vooral oudere coniferen hebben daar last van.

Andere antwoorden (2)

In de bijlage een lijstje met snelgroeiende haagplanten. Je kan ook overwegen om iets meer geld uit te geven en al wat grotere (verder gegroeide) haagplanten te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou voor de Laurier haag gaan Prunus Rotundifolia.Bamboe erg mooi maar kijk uit welke soort je neemt ivm woekeren.