Bankirai Beitsen in andere kleur ?

Vandaag een schutting neergezet met losse bankirai planken. Bankirai gekozen niet vanwege de kleur maar vanwege het soort materiaal. Het gaat om een schutting aan de "poortkant" dus hij sluit direct aan bij schuttingen van de buren.

Nu is de kleur van die schuttingen veel donkerder/grijs en knalt deze kleur er wel erg bovenuit. Nu kan je een paar jaar wachten tot ie vanzelf grijs wordt maar vinden het mooier om dit met een beschermende beits een andere kleur te geven.

Nu dacht ik zelf aan een transparante beits voor tuinhout maar geen idee hoe dit eruit zal zien met als ondergrond de kleur van bankirai? Gaat deze kleur "mengen" tot een andere kleur of dekt ie wel gewoon.

Maar wat is nou verstandig om hem wat grijzer/donkerder te maken?

je hebt allerlei kleuren van bv Ceta Bever....waaronder dus ook (licht) grijs Of moet ik meer een eiken kleur proberen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (1)

Het duurt echt geen paar jaar voordat ie grijs is, hoor. Dat gaat veel sneller. Mijn steiger van bankirai was binnen een jaar al grijs. Met een rechtop staande schutting zal het misschien iets langzamer gaan. Als ik jou was, zou ik nog eens overwegen om er niets op te doen. Scheelt n hoop tijd, geld, moeite en na n paar jaar ziet het er niet zo uit alsof het opnieuw gedaan moet worden.