Wat is de beste tijd om een magnolia een andere plaats in de tuin te geven?

Nu bloeit de magnolia volop, dus dit lijkt me niet de meest gunstige periode. Maar wanneer kan dat wel het best?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
30.9K

Antwoorden (4)

In de winter omdat ze dan niet in groei staan. Wees wel voorzichtig met het verplaatsen, als het van een zonnige plek naar een schaduwplek gaat is de kans groot dat het in de lent/zomer niet goed groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is niet verplaatsen een magnolia kan daar heel slecht tegen. Anders het brste te doen In het najaar wand in het voorjaar is hij in bloei. De beste tijd is wanneer het bals net van de boom is gevallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De magnolia wil liever niet verplaatst worden maar als het niet anders kan dan na de bloei eerst rondom afsteken, doe dat daarna nog een keer of 2 en verplant hem dan in het najaar.
Maak de grond wel eerst even goed los en geef hem even wat extra water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Magnolia verplaatsen gaat heel vaak niet goed, of de struik groeit er na heel slecht, of hij gaat dood.
Maar soms heb je geen keus en moet je wat.
Er zitten nu wel bloemen aan, maar blad nog vrijwel niet.
Ik zou het nu doen, als het niet anders kan, maar zou dan wel minstens de helft van zijn takken er af knippen, dat lijkt erg zonde, maar aan een dode Magnolia heb je helemaal niets.
Pluk de rest van de bloemen er af.
Is de magnolia erg groot, knip/ zaag er dan twee derde af, maak een ruim plantgat en vul dat met een goede potgrond, daarna af en toe flink water geven, als je het zo doet, is de kans van slagen erg groot, maar doe het zo snel mogelijk!!
Alles hangt natuurlijk ook af, hoe je de struik gaat rooien en hoeveel wortels er dan nog aan zitten, dus heel voorzichtig te werk gaan!