Hoe een zonnepit planten?

Moet het puntje naar boven of naar beneden gericht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik altijd "vogelvoer" van de dierenwinkel als zonnebloemzaad. Die strooi ik dan uit de losse hand en hark ze wat onder. Komt altijd zat van op.

Antwoorden (6)

Maakt niet uit. De wortel groeit toch wel naar beneden, en de stengel naar boven.
bamibal
13 jaar geleden
Grappige vraag, zelf leg ik ze altijd plat op de aarde en doe er dan een laagje goed losgemaakte aarde over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet veel uit, het kiemplantje vindt zijn weg wel. Je moet maar bedenken dat een zaadje in de natuur ook niet altijd precies gunstig terechtkomt, en toch komt het allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefst planten met de groeineuzen (de puntjes die moeten uitlopen) naar boven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zaadjes hebben geen groeipunten, zaadjes hebben helemaal niets, alleen een begin van een plantje binnen in zich.
Bollen, vaste planten en knollen hebben dat wel.
Leg enkele zonnepittten op de plaats waar je een plant wilt hebben. Als de pitten uitkomen laat dan het mooiste plantje staan en de rest komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat maakt niet uit je kunt gewoon zaaien en dan met een hark er over in gaan dat het onder het zand zit anders word het zaad op gegeten